Czym jest i jak działa linkowanie?

Działania związane z optymalizacją stron internetowych cały czas się zmieniają. W zależności od jej budowy oraz wykorzystanych już narzędzi pozycjonerzy starają się cały czas szukać nowych rozwiązań, które pozwolą wspiąć się danej witrynie w wynikach wyszukiwania. W ten właśnie sposób zaczęli korzystać oni z linkowania, mającego bardzo pozytywny wpływ na stronę, jednak tylko wtedy, kiedy zostanie właściwie wykonane. Dlatego warto wiedzieć, na czym opiera się tworzenie linków i jak to robić, by strona została uznana przez Google, jako godna polecenia.

Linkowanie – jak to działa?

SEOProces linkowania to określony zestaw działań budowania połączeń między zewnętrznymi oraz wewnętrznymi przekierowaniami. Ma on na celu podniesienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce, ale również zwiększenie liczby odwiedzin pochodzących z zewnętrznych źródeł. Zanim jednak rozpocznie się wszelkie działania, wykorzystuje się audyt SEO, który dokładnie określi, skąd pochodzą linki i jaka jest ich wartość. Ilość wzmianek o pozycjonowanej stronie w sieci przekłada się na budowanie marki, wszystko zależy jednak od rodzaju budowanego linkowania oraz jakości treści zawierającej przekierowania. Warto wiedzieć, że nie tylko zewnętrzne serwisy wpływają pozytywnie na pozycję witryny, ale również wewnętrzne linki przekierowujące na podstrony. Ułatwiają one poruszanie się po stronie użytkownikom oraz robotom Google, które automatycznie zwiększają ruch, jednocześnie podnosząc pozycję. Linkowanie wewnętrzne jest nie tylko wydajniejsze, ale również tańsze w wykonaniu. Nie trzeba szukać dodatkowych witryn, gdzie można publikować teksty z frazami kluczowymi oraz przekierowaniami. Aktualnie poprawne wykonanie procesu linkowania, które przyniesie oczekiwane rezultaty, jest zdecydowanie trudniejsze, niż dawniej. Przy tak dużej liczbie zaindeksowanych stron oraz rozwiniętej technologii algorytmów weryfikujących budowę witryny trzeba dbać o najmniejsze szczegóły, takie jak wartość witryny, jakość tekstu oraz liczba linków pochodzących z jednego źródła.

Bez względu na to, z jakiego typu linkowania się korzysta, trzeba dokładnie sprawdzić, na ile będzie to skuteczne. Przekierowania do strony można umieszczać na wielu serwisach czy blogach, jednak zbyt duża liczba linków może negatywnie wpłynąć na pozycję witryny w wyszukiwarce. Dlatego należy starannie dobierać serwisy, umieszczać na nich treści ze słowami kluczowymi oraz przede wszystkim zadbać o linkowanie wewnętrzne, które potrafi przynieść widoczne efekty w postaci wysokiej pozycji.