Lato to czas, kiedy hotele i pensjonaty przeżywają prawdziwe oblężenie – bardzo często pokoje trzeba rezerwować nawet kilka miesięcy wprzód! Chętnych na pobyt w wysokiej klasy pokojach z oknami z widokiem na morze jest bowiem naprawdę wielu. Właściciele hoteli i pensjonatów powinni jednak skorzystać z kilku ważnych rad, które pozwolą jeszcze bardziej podnieść jakość oferowanych usług.
Po pierwsze – wysoki standard
Jeżeli zależy nam na zadowolonych klientach, zadbajmy o wysoki standard w pokojach. Do podstawowego wyposażenia pokoju hotelowego należy oczywiście: wygodne łóżko, stolik nocny, lampka nocna, stół kawowy, fotele lub krzesła, biurko, lustro, telefon, telewizor i radio. Wszystkie meble i urządzenia powinny odznaczać się wysoką jakością. Najlepiej sprawdzą się meble nowoczesne, które pozwolą na utrzymanie wnętrza w minimalistycznym, ale pełnym klasy stylu. Nie trzeba przypominać o tym, że każdy pokój musi być regularnie sprzątany – zadbajmy o to, aby wśród naszego personelu znalazła się sprawdzona osoba zajmująca się utrzymywaniem pokoi w czystości. Jeżeli chcemy, aby klienci naszego pensjonatu czy hotelu, poczuli się w wynajmowanym pokoju jak u siebie, pomyślmy także o ozdobach – bukiecie świeżych kwiatów w wazonie czy obrazach na ścianie. Wprowadzą one trochę życia i przytulności do każdego wnętrza.
Przede wszystkim relaks
Według www.hotelinfo24.pl osoby, które decydują się na wynajęcie pokoju w hotelu czy pensjonacie, liczą na to, że będą mogły czuć się tam komfortowo – w innym wypadku zdecydowałyby się przecież na survival na polu namiotowym. Zamiast karimaty i śpiwora, wolą wygodne łóżko – w takim razie zadbajmy o naprawdę dobry materac. Najlepiej sprawdzi się materac z pianki wysokoelastycznej. Każdy sklep z materacami powinien posiadać ten produkt w swojej ofercie, gdyż odznacza się on naprawdę dobrą jakością. Według producentów, standardowy materac z pianki wysokoelastycznej powinien składać się z kilku warstw: warstwy lateksu, warstwy pianki wysokoelastycznej o określonej grubości, kolejnej warstwy lateksu. W ten sposób pianka wysokoelastyczna jest dobrze chroniona z obu stron, w związku nie ma żadnej możliwości jej uszkodzenia. Ponadto gdy obie strony posiadają te same właściwości, możemy układać je zamiennie, co pozwoli na wydłużenie żywotności materaca.
Po drugie – czystość
Wspomnieliśmy już o tym, że codzienne sprzątanie pokoi jest podstawą. Jako właściciele budynku, powinniśmy zadbać o profesjonalne środki czystości dla hoteli, dzięki czemu będziemy mogli pozbyć się każdego, nawet najcięższego zabrudzenia, które wniknęło już głęboko w powierzchnię dywanu czy materacu. Wśród proponowanych środków znajdują się:
- odplamiacze do wykładzin i dywanów,
- preparaty do dezynfekcji powierzchni,
- produkty do czyszczenia luster i okien.
Hotelowe środki czystości, których nie powinno zabraknąć, to także:
- żele do sanitariatów,
- preparaty do tłustych zanieczyszczeń,
- środki do czyszczenia mebli z kurzu i zabrudzeń.
Po trzecie – profesjonalizm
Nasi pracownicy powinni cechować się profesjonalizmem w każdej sytuacji. Oprócz umiejętności, które są dla nich niezbędne w pracy – konieczne jest także przeszkolenie personelu w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Do obowiązków pracodawcy należy zapewnienie kadrze szkolenia BHP. Pamiętajmy też o tym, że choć kurs taki jest jednorazowy, to należy przeprowadzać także regularne szkolenia okresowe. W Rzeszowie i innych dużych miastach znajduje się wiele firm szkoleniowych, które posiadają odpowiednie certyfikaty pozwalające im na prowadzenie takich kursów. Nie zapominajmy, że i my, jako właściciele hotelu czy pensjonatu, powinniśmy być przeszkoleni w tym zakresie. W Rzeszowie szkolenia bhp dla pracodawców, jak i dla pracowników, odbywają się zawsze w godzinach pracy. Według www.portalbhp.pl kurs BHP obejmuje:
- instruktaż stanowiskowy BHP – to rozmowa instruktora z pracownikiem oraz objaśnienie mu, na czym będą polegać wszystkie czynności pracownika, które ten będzie wykonywał na miejscu pracy, zachowując przy tym bezpieczeństwo;
- próbne wykonanie czynności pracownika, co pozwala zobaczyć, czy dobrze przyswoił on sobie wiedzę podaną wcześniej przez instruktora;
- sprawdzian wiadomości z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. To jest podstawowa kwestia, która ma znaczenie przy dopuszczaniu pracownika do wykonywania powierzonych mu zadań.
Szkolenia okresowe z kolei służą odświeżeniu wiedzy oraz podaniu pracownikom nowych informacji, jeżeli w zakresie BHP zaszły jakieś zmiany.
Podsumowując
Z pewnością właściciele hoteli i pensjonatów, którzy uwzględnią zaproponowane wyżej porady, bardzo szybko i skutecznie poprawią jakość oferowanych przez siebie usług. Dla większości właścicieli są to sprawy oczywiste – o których mogli jednak zapomnieć przytłoczeni codziennymi zadaniami związanymi z prowadzeniem firmy, dlatego warto na chwilę zatrzymać się przy tych poradach, aby dobrze je zapamiętać.
W hotelach bardzo ważna jest czystość. Jednak także świeże i zdrowe jedzenie. Dlatego jeśli jest się właścicielem hotelu trzeba dbać nawet o najdrobniejsze szczegóły.